پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 22 آذر 1391

حجاج بیت الله الحرام در حج تمتع امسال با مشکلات کمتری روبرو شدند

حجت الاسلام دکترسیداحمدموسوی مشاور رئیس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت گفت: مسائل و مشکلات زائران ایرانی در سفر معنوی حج تمتع امسال نسبت به سال های گذشته کاهش قابل توجهی داشت.
حجت الاسلام دکترسیداحمدموسوی مشاور رئیس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم حج و زیارت استان ایلام اظهار کرد: زائران در این سفر معنوی همه ساله با مشکلات فراوانی مواجه می شدند که مهمترین آن ها تاخیر چند ساعته در انجام پروازها بود که این امر باعث گلایه و بروز مشکلاتی می شد.

وی ادامه داد: با اقدام ها و برنامه ریزی های لازم، مشکل تاخیر در انجام پروازهای حج تمتع، امسال به کمترین زمان ممکن و زیر10دقیقه کاهش یافت.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این که امسال نزدیک به 75 هزار ایرانی به حج تمتع اعزام شدند، اضافه کرد: این در حالی است که هر ساله پروازهای حجاج بیت الله الحرام با تاخیر بسیار و در برخی موارد نزدیک به یک شبانه روز انجام می شد.

موسوی بیان کرد: تمهیدهای لازم برای پروازهای رفت و برگشت حجاج ایرانی در زمان مقرر انجام و خوشبختانه یکی از مهمترین مشکلات زائران بیت الله الحرام رفع شد.

وی یادآور شد: افزون بر این، تمام پروازهای حجاج ایرانی امسال برای نخستین بار توسط شرکت های هواپیمایی ایرانی انجام گرفت.

رییس سازمان حج و زیارت مهمترین اولویت این سازمان را رفع مشکلات زائران در سفرهای حج تمتع، عمره و عتبات عالیات عراق عنوان کرد.

روتیتر: حجت الاسلام دکترسیداحمدموسوی مشاور رئیس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت